Kniha "Databázové systémy: SQL Server" obsahuje jemný úvod do problematiky databázových systémů a návrhu struktury databáze. Také od základů až pro pokročilé konstrukce, na názorných příkladech a přiložené demonstrační databázi, vysvětluje dotazovací jazyk SQL se zvláštním zaměřením na specifika SQL Serveru.
Kniha "Objektově orientované programování v C#" obsahuje ucelený přehled, názorný popis a praktické příklady (které jsou v případě elektronické verze i přímo spustitelné) o důležitých programových prvcích jazyka C# (třídy a jejich složky, struktury, záznamy, výčty, projekty apod., včetně jejich méně známých možností posledních verzí), a také základní principy, jak s jejich pomocí budovat OOP architekturu (dědičnost, polymorfismus, abstrakce, rozhraní apod.) vlastních programů a aplikací.
V převážně neveřejném archivu na YouTube se nashromáždilo několik sérií nesestříhaných záznamů přednášek o programování, takže pokud máte zájem, můžete se k nim dostat třeba právě tudy...
Projekt kompletně streamovaného "let's program" (bez příprav) vývoje open source hry typu tower defense.
Kniha "Strukturované programování - Základy C#" je kompletní a informace v ní reflektují i změny v nejnovějším C# 10.
Reflexe umožňuje získávat metainformace o třídách, jejich vlastnostech, metodách i událostech a ty pak používat, aniž bychom museli vědět či deklarovat, o jakou konkrétní třídu se vlastně jedná. Při vhodném použití této technologie pak můžeme generovat tabulkové přehledy dat a formuláře pro editaci záznamů univerzálním způsobem tak, že jeden kód dokáže vygenerovat funkční GUI pro instanci libovolné třídy. V informačním systému používajícím tento princip pak není třeba programovat stovky oken, ale pouze vhodně nedeklarovat třídy a propojit je s databází, což víceméně automatizovaně obstará LINQ to SQL.
Letos jsem se dostal i k výuce Xamarin.Forms. K několika tématům jsem se dokonce dokopal vytvořit i jednoduché prezentace, tak kdyby se někomu hodily, dávám je zatím alespoň sem, než přestanou být úplně aktuální...
Jak na framovou animaci v UWP (univerzálních aplikací) pomocí XAML + C#? Zde najdete postup, jak si vytvořit kkomponentu která zvládne nejen to, ale i další typy animací a bude možné ji použít i pro tvorbu herního světa skládáním ze spritů, ať již statických či animovaných.
Tentokrát popíši postup algoritmu, který dokáže generovat náhodné 2D bludiště zadaných rozměrů.
Během programování update Osmisměrek jsem již po několikáté narazil na nepříjemné omezení, že standardní MessageDialog umožňuje zobrazit maximálně dvě tlačítka...
Hru Hledání min, jejíž zpracování pro WPF, jsem popsal nedávno, jsem z jinou skupinou vytvořil znovu, tentokrát jako konzolovou aplikaci.
Dalším programem, který vznikl v rámci procvičování algoritmů s maticemi, je klasická hra Hledání min, tentokrát ve WPF.
Dnes mi na Windows Phone Store vyšla jedna "blbovinka" - Věštby. Věštby (Oracles) z data narození vypočítají šťastné číslo a podrobnosti o vašem minulém životě.
V rámci výuky matic (2D polí) v konzolové aplikaci jsem zkusil vytvořit trochu zábavnější příklad - jednoduchou hru (chodičku). Hráč se pohybuje pomocí šipek po celé ploše konzole a sbírá znaky rozmístěné po její ploše. Některé mu body přidají, jiné uberou - čím víc bodů získá, tím samozřejmě lépe.
Strana 1 z 2